КЕП-2013
Сьогодні спостерігається підвищення інтересу до можливостей використання особливостей інтелектуальних ігор у процесі розвитку молодої людини. Сутність інтелектуальних ігор полягає в переборюванні розумових труднощів.
Зовні їх результатом є правильна відповідь або перемога у змаганні, а внутрішньо, і це головне – ті емоції, які супроводжують інтелектуальний процес, набуття особистістю досвіду плідної розумової діяльності, інтелектуального самоствердження. Інтелектуальні ігри вчать вдумливості, рішучості, загартовують характер, привчають міркувати не тільки над позицією, яка виникла, але і переносити потім цю логіку в життя.
Такі інтелектуальні змагання як “Брейн-ринг”, “Що? Де? Коли?” займають значне місце у пізнавальній діяльності учнівської молоді. Це – засіб спілкування, котрий створює позитивний емоційний фон, і дає можливість виявити індивідуальні особливості учнів, визначити рівень їх знань. Саме з такою метою, напередодні Всесвітнього Дня дітей, 19 листопада на базі ВПУ № 20 педагогічними працівниками Будинку техніки вперше проведено інтелектуальні змагання «Кращий ерудит профтехосвіти» за участю учнівської молоді навчальних закладів міста Львова.
Розпочались змагання з відбіркового етапу, який проходив з використанням персональних комп’ютерів. Учасникам задано 20 запитань, кожне з яких мало чотири варіанти відповідей. В трійку призерів потрапили: Рачинський Павло, учень ВПУ № 20 – 19 правильних відповідей, Орловський Юрій, учень Львівського ВПУРСТ – 16 правильних відповідей та Онищак Роман, учень Львівського ВПУДБ – 14 правильних відповідей. Решта учасників продовжили боротьбу у додатковому етапі змагань. На цьому етапі гравці відповідали на запитання 5 тем, підібраних із різних галузей знань. Кожна тема складалася з 5 запитань, які відрізнялися за складністю. Перше запитання оцінювалось 10 балів, друге — 20, третє — 30, четверте — 40, п’яте — 50. Додаткову інтригу гри підсилювали правила цього раунду змагань, згідно яких за правильну відповідь на запитання гравець отримував на свій рахунок номінал питання. У випадку неправильної відповіді бали віднімалися.
У півфільних змаганнях взяли участь троє призерів відбіркового етапу та троє кращих з додаткового, а саме:
- Орловський Юрій, учень Львівського ВПУРСТ;
- Рачинський Павло, учень ВПУ № 20;
- Онищак Роман, учень Львівського ВПУДБ;
- Писарчук Юрій, учень Львівського ВПХУ;
- Туча Оксана, учениця Львівського ПЛ;
- Швець Ярослав, учень Львівського ППЛ.
Кожен з шести гравців вибирав тему, на яку він відповідав. Усього таких тем було дванадцять. У наступний фінальний етап потрапили троє лідерів цього конкурсу. Фінальний раунд відбувався за правилами додаткового етапу змагань, але на цей раз учасники відповідали вже на 10 різноманітних тем.
В напруженій боротьбі перемогу здобули:
І місце – Рачинський Павло, учень ВПУ № 20;
ІІ місце – Писарчук Юрій, учень Львівського ВПХУ;
ІІ місце – Туча Оксана, учениця Львівського ПЛ.
Учасники ерудит-гри нагороджені грамотами, подарунками та медалями за перемогу.
Завдяки поєднанню ознак ігрової і навчальної діяльності, інтелектуальні ігри займають гідне місце в навчально-виховному процесі учнівської молоді.